همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

مربای لیمو ترش

نمی دونم شما ازین مربای لیمو ترش بدون پخت تا حالا درست کردین یا نه ؟

من یه شیشه کوچیک خالی پیدا کردم بعد دیدم لیمو ترش تازه هم دارم ، به فکرم رسید ازینا درست کنم .

ببخشید کیفیت عکس هام خوب نیست چون از نزدیک عکس گرفتم دوربین رو تنظیم درستی نکرده بودم .

حالا بریم سر توضیحات درست کردنش :

لیمو ترش ها رو از وسط نصف می کنین .البته می تونید ورقه ورقه هم بکنید .بستگی به میل خودتون داره .



با توجه به ظرفی که براش در نظر گرفتین یه لایه از لیمو رو ته ظرفتون می چینید .من چون لیمو ترش ها رو از وسط نصف کردم مجبور بودم جوری بگذارم که صاف بمونه ولی اگر ورقه ورقه کردین کمی هم کج شد عیبی نداره .

بعد رو یلیمو ترش ها شکر میریزین .جوری که تمام سطح آن پوشیده بشه .و بعد لایه بعدی و دوباره شکر



به همین راحتی و آسونی .تا جاییکه ظرف پر بشه . 


  



در ظرفتون رو می بندین و میگذارین یک ماه (‌کمی کمتر )  جلو آفتاب بمونه . زمان آماده شدنش بستگی به گرمای محیط و آفتابی که بهش می تابه داره .

آماده شدنش هم به این ترتیبه که کاملاً‌رنگش عوض میشه و شکر ها آب میشن و به صورت شیره در میان . قابل توجه چایی خورها : برای پاییز که لیموی تازه نیست با چایی می چسبه .

مامان قبلنا هر سال درست میکرد اما من تا حالا خودم درست نکرده بودم ، برا همین یه کم به شکل نمونه برای همسر جان درست کردم .بهشم قول دادم که خوشش خواهد اومد و پشیمون میشه چرا بیشتر براش درست نکردم .

به امتحانش می ارزه .

نظرات 9 + ارسال نظر
صبا چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:53 ق.ظ http://maokhoda.persianblog.ir

من تا حالا اسمشم نشنیده بودم.باید جالب باشه.فعلا اینجا از این لیمو درشت ها هست که با قیمت ارث باباشون میفروشن :/
چطوری خودت؟ نی نی خوبه؟ سونو دادی؟

خوشمزه میشه صبا جون .اما نمی دونم با اون لیمو درشت ها چطور بشه .هم اینکه به قول تو گرونه ،‌ و هم اونها پوستشون ضخیم تره از این کوچولوهاست .
قربونت برم .فقط گرسنگی زیاد داره اذیتم میکنه .نه هنوز نرفتم .شنبه میخوام برم یه دکتر جدید .ببینم بهم چی میگه

mahtab چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.con

چه راحت و آسون!
چه خوشگل!
آب دهانم راه افتاد!
نوش جان

آخی روزه هم هستی ، معذرت .
ولی واقعاً آسونه و خوشمزه هم هست .یه کم بصورت تستی درست کن

مونا چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:57 ب.ظ

چه جالب!!
دهنم آب افتاد!!

آره بابا ، دهن آب افتادن هم داره .بخصوص تو ماه رمضون ....

فنچ بانو پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:26 ق.ظ http://baghe-ma.blogsky.com

سلاااااااااام رزماری مهربونم من واقعا شرمنده روی ماهتم که این همه مدت غیب بودم و نگرانت کردم امیدوارم منو ببخشی...
این لیموها چقدر خوبن خانوم باسلیقه. حتما باید امتحان کنم. مرسی که یادمون دادی

ســـــــــــــــــلام فنچی جونم .خوبی گل بانو ؟
ایشالا هر جا هستی سلامت باشی .
انشاء الله که غیبت صغری ات به پایان رسید .بله ؟
نوش جونتون .چیز بدی نمیشه .البته شما که خودت آخر کدبانویی هستی

برای تو پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:55 ق.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

چه جالب حتما خوشمزه است

بله خوب میشه .فرصت کردی درست کن عزیزم

ساناز پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام
چه جالب.افرین خانم هنرمند.منم امروز درست میکنم چون لیمو دارم.اما من یکماه عمراً بتونم صبر کنم.چون من عجیب لیمو ترش خورم
چطوری مامان رزی؟همه چیز اوکیه؟

سلام .خوش جونت باشه عزیزم .
اما آخه باید برسه دیگه .اگه نه نیمه خام میشه .اصلاً یه جا بگذار که به چشمت نخوره و نبینی اش .
فدای تو .دیروز و امروز بهترم .تونستم گرسنگی مو کنترل کنم یه کم

زهرا جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:40 ب.ظ http://az-be.persianblog.ir/

کپک نمی زنه یعنی؟!

سلام گلم .نه خانمی .بعد اینکه حسابی رنگش قهوه ای کم رنگ شد یعنی دیگه درست شده .بعد اون می گذاری تو یخچال

شهره شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:36 ب.ظ http://ourlovelyhut.blogsky.com

مرسی عزیزم خیلی دقیق توضیح دادی
من تاحالا ندیدم!مشتاق شدم امتحانش کنم حتمن خوشمزه میشه
وقتی آماده شد عکسشو بزار تا مقایسه کنم با محصول خودم

خواهش می کنم .
چشم ، حتماً یه عکس از آماده شده اش میگذارم .

آلیس شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:35 ب.ظ

چه جالب!!!
حتی تا به حال اسمشم نشنیده بودم.
من که بالکن ندارم کاره دیگه ای نمیتونم بکنم؟؟؟
دلم خواست حسابی
راستی از لوبیای سحرآمیزمون چه خبر؟؟

قربونت برم پنجره آفتاب گیر که داری ؟
خوب پشت پنجره بگذار .آفتاب تهران اونقدر داغ هست که از پشت شیشه هم اثرش رو داشته باشه .
اگر هم نتونستی درست کنی من اونی رو که درست کردم تقدیم شما می کنم .
چه کنم،‌همش یه آلیس داریم .
خوبه خاله جون .سلام می رسونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد