همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

همسرم ، منم دوستت دارم

این ها یادداشت های منه . روزهای زندگی منه

اینجوری حرف نزنیم


بسم الله ارحمن الرحیم

به حول و قوه الهی و با زحمت و لطفی که پدر و مادرم کشیدن خرید سیمونی پسر کوچولوی ما به اتمام رسید .یعنی دیگه فکر نمیکنم چیزی بخوام اضافه کنم .تقریباً اونجور که خواستم خرید کردم ، یعنی یه سری چیزهایی که فکر میکردم ممکنه اضافه باشه و فقط برای چشم و هم چشمی باشه نخریدم .البته برای چیزهای دیگه هم سعی کردم تا جایی که در توان بود بهترین ها رو انتخاب کنم . که البته مطمئنم این کاریه که هر پدر و مادری برای فرزندشون انجام میدن .

اما این روزها که مثلاً با بعضی از دوستان که یا بچه کوچیک دارن یا باردارن وقتی صحبت میکنم ، ازینکه میشنوم : همینم برای بچه گرفتیم زیاد ِ ، خیلی دلگیر میشم .

یا جملاتی مثل اینکه : مگه پدر مادر ما برامون چیکار کردن ، که ما داریم اینقدر برای فرزندمون زحمت میکشیم و از آلان که به دنیا نیومده این همه خرج میکنیم .

یه جورایی دلگیر میشم ، چرا باید گفت: مگه پدر مادرمون برامون چیکار کردن ؟مگه میشه پدر و مادری برای فرزندش کم بگذاره ؟مگه میشه بهش بی تفاوت باشه ؟ کوچکترین قدمی که هر مادری برای بچه اش برمیداره ، تحمل نه ماهه اون فرزند ، بعدش زایمان و بعد بزرگ کردنشه .که خود اون بزرگ کردن از شیر دادن و تمیز نگه داشتنش و تربیتش گرفته و شامل خیلی خیلی چیزهای دیگه میشه .

یا غیر از اینه که تربیتی که الآن هرکدوممون داریم نتیجه زحمت پدر و مادرمونه ، پس نگیم : مگه پدر و مادرمون برا ما چیکار کردن ؟

این روزها بیشتر از هر وقت دیگه ای حس می کنم که یه پدر و مادر بخاطر فرزندشون از خیلی خواسته های خودشون میگذرن .یا حتی برای تهیه کوچکترین وسیله مورد نیاز کودکشون چه تلاشی می کنن .حتی اگه در بهترین شرایط با یه جیب پر از پول هم برن خرید ، خلاصه ، سلیقه به خرج میدن و بهترین رو برای دلبندشون انتخاب می کنن ، و در شرایط معمولی تر هم مطمئنم که می سنجن با اون پولی که دارن بهترین و آبرومند ترین رو برای فرزندشون تهیه کنن .

پس من ازهمین جا اعلام می کنم مخالفم با این دست جملات .

پدر و مادر ما حق بسیار بزرگی به گردن ما دارن ،‌ از پس ادا کردن حقشون که بر نمیایم لااقل بی انصافی نکنیم و کارشون رو با این حرفها و بعضی رفتارهای نابجا کوچیک جلوه ندیم .

نظرات 5 + ارسال نظر
فهیمه دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:32 ق.ظ

قطعا همینطوره گلم
خرید های نی نی گواو هم مبارکتون باشه عزیزم ایشالا به سلامتی استفاده کنه

ممنونم فهیمه جان .شما که خودت خوب می دونی یه مادر چقدر برای نی نی اش زحمت میکشه .
فدای تو

mahtab دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ق.ظ http://mynicechild.niniweblog.com/

هزار تا لایک داری
دوباره میام عزیزم

قربونـــــــــــــــــــــــت بشم من مهتاب خانمی

mahtab دوشنبه 29 دی‌ماه سال 1393 ساعت 04:08 ب.ظ http://mynicechild.niniweblog.com/

سلام رزی جانم
خسته نباشید از خرید و دست پدر و مادر عزیزت هم درد نکنه
کی عکس میذاری برامون؟منتظریما
بله کاملا درست میگی عزیزم، کمترین کاری که پدر مادرمون برای ما کردن برمیگرده به همون روزهای اولی که تازه به دنیا اومده بودیم و ما رو در کمال ضعف و ناتوانی در آغوش پرمهر خودشون پروروندن و نذاشتن ذره ای سختی بکشیم....و در تمام مراحل زندگی همیشه در نهایت توانشون خودشون رو در اختیارمون گذاشتن و از کوچکترین زحمتی دریغ نکردن
گیرم هم که بعضی پدرمادر ها اینطوری نباشن...همون نه ماه بارداری و سختی زایمان رو که تحمل کردن مادران...و پدران هم هرجور بوده باشه سختی تحمل کردن در مسیر رشد بچشون
واقعا هیچ جوره نمیشه لطفشون رو سپاس گفت
خدا برای همه ی اونایی که از نعمت پدر و مادر داشتن برخوردارن نگهشون داره ان شالله

سلام مهتاب جانم .
الهی آمین .
واقعاً‌همین جوره .استدلال منم همینه .حالا این افرادی که بهم اینجوری میگن پدر و مادر بدی هم نداشتن که بگم دلگیرن از دست پدر مادرهاشون .انگار یه جور عادت شده .که خوب حرف نزنیم یا برای اینکه کار خودمون رو بالا ببریم کار یکی دیگه رو پایین بیاریم و کم ارزش جلوه بدیم .
خدا خودش به ما یاری برسونه تا بتونیم حق پدر و مادرمون رو ضایع نکنیم ، ادا کردنش که خیلی سخته

برای تو چهارشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:19 ق.ظ http://www.dearlover.blogfa.com

سلام
نمی دونم این حرفها رو کی زده اما واقعا باید بگم حرفهای کوته فکری بوده شاید پدر و مادر ما کارهای رو که از نظر خریدی حالا ما می کنیم نکن اما علتش این هست که حالا تجملات بیشتر شده و خیلی از امکاناتی که حالا هست وقت بچگی ما نبوده

یادم یک بار عموم به پدر بزرگم گفته بود ببین من چقدر برای پسرم هزینه می کنم اما شما چه کردید این حرف به پدر بزرگم خیلی گرون امد و همش می گفت من طرق زمانه به عرف رفتار کردم و چیزی برای بچه هام کم نذاشتم خوب راست هم میگفت
خدا بیامرزدش انقدر هم که مرد خوب و مهربونی بوود

مبارک باشه خانومی مبارک گل پسرت

سلام دوست خوبم .
خدا پدربزرگتون رو رحمت کنه .صد درصد ایشون درست می گفتن خدا بیامرز .
بله اون زمان اینقدر تجمل گرایی و این همه تنوع مدل نبود اما منم شک ندارم که هر پدر و مادر در هر برهه از زمان بیشترین چیزی که در توانشون بوده برای بچه هاشون گذاشتن

مرضی جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:26 ب.ظ http://azno93.blogfa.com/http://

سلام عزیزم . دیگه به من سر نمیزنی .
خوبی؟ اقا پسرت خوبه؟ ایشالا به سلامتی فارغ بشی.
رمزت رو ندارم عزیزم

سلام مرضی جان .چرا پست هات رو تا جایی که رمزی نباشه می خونم .
فعلاً که بلاگفا مشکل داره و باز نمیشه اما زودی میام بهت میگم .
ما هر دومون خوبیم ان شاء الله که تو و همسرت هم خوب باشین عروس خانم گل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد